Support / Ofte stilte spørsmål / Hjelp og Support

Hjelp og Support

Vi fant svar på:

Ja du kan få kjøpe våre produkter, men ikke direkte fra oss! Du som privatperson kan kjøpe mange av våre produkter gjennom Hjelpemiddeldeal.no. Dette er en selvstendig nettbutikk. Dersom du ønsker et produkt som du ikke finner i nettbutikken, kan du sende en epost til hjelpemiddeldeal.no og fortelle hvilket produkt du søker. Dersom dette er vårt produkt, kan vi i de fleste tilfeller hjelpe deg med dette. 

Det kommer helt an på hvilke valg du gjør på rullestolen. Hvis du spør som privatkjøper, kan du på Hjelpemiddeldeal.no se noen standard rullestoler med utpris. Dersom du velger annet tilbehør eller ekstra utstyr vil det komme tillegg.
Dersom du er formidler, må du kontakte oss for å få et tilbud på den riktig utstyrte rullestolen du ønsker.

Vi selger kun til offentlige etater eller institusjoner. Private kan kjøpe produkter via Hjelpemiddeldeal.no. Frakt ut av landet må da gjennomføres privat.
Da vi selger til kunder der det som oftest er kontraktsfestede priser, så legges ikke disse ut på nett.
Ja. Kontakt oss gjerne på post@sunrisemedical.no så sender vi den aktuelle brosjyren til deg. NB; husk å gi beskjed om at du ønsker en papirutgave!
I første omgang må du snakke med din lege/terapeut som behandler deg. De vil fortelle deg hvordan du søker om et hjelpemiddel som du kan få låne av det offentlige. Dersom ditt behov er kortvarig er det som regel kommunen som hjelper deg, men om det er et varig behov (mer enn 2 år) vil det være NAV Hjelpemiddelsentral som vil formidle produktet. Du kan lese mer på NAVs hjemmesider NAV.no.
Dersom du har mottatt ditt produkt fra en hjelpemiddelsentral eller din kommune, skal du henvende deg til dem. Du låner produktet fra det offentlige og vi kan dessverre ikke hente dette uten avtale med NAV.

Du bør først henvende deg til de du fikk produktet fra. Dersom du ikke får svar på ditt spørsmål, kan du sende ditt spørsmål til oss på adressen: post@sunrisemedical.no

Dersom du har mottatt ditt produkt fra en hjelpemiddelsentral eller din kommune, skal du henvende deg til dem. Du låner produktet fra det offentlige, og vi kan ikke selge deler til denne direkte til den som bruker produktet. Dersom du har kjøpt privat gjennom Hjelpemiddeldeal, kan du sende en e-post til de for å kjøpe delen du ønsker. Husk alltid å oppgi produktets serienummer som du finner på merkingen på produktet (S/N).

Du kan laste ned alle brukerveiledninger fra våre nettsider under Support eller under det aktuelle produktet. Det er lurt å lese på produktets merking hva produktet heter, slik at du får korrekt veiledning. Når du skal søke på et produkt må du vite korrekt skrivemåte. 
Ta kontakt med de som leverte deg produktet. De vil vurdere produktet før de eventuelt bestiller deler hos oss.

Du kan enten gå til NAV sine hjemmesider og slå opp produktet i "Hjelpemiddeldatabasen" eller du kan gå til produktet du søker her på våre hjemmesider. Velg så fanen Dokumentasjon/Support og der vil du på de fleste produkter finne et dokument som heter Artikkelnummerliste. Denne inneholder våre artikkelnumre og HMS-numre på alle hovedprodukter og tilbehør i denne kontrakten. 

På vår hjemmeside under "Finn din selger", under Support eller på baksiden på alle våre brosjyrer og kataloger.

Dersom du ønsker å få utprøving på et nytt produkt, bør du først kontakte din terapeut slik at du får hjelp til å oppgi riktige mål og få lagt inn en bestilling til oss. Dersom det er et produkt som ikke krever helt nøyaktige mål for utprøving, kan du også kontakte vår selger i ditt distrikt for råd og hjelp videre. Du finner kontaktinformasjon under Support/Finn din selger