Ofte Stilte Spørsmål
De fargede lampene på min batteriindikator blinker. Hva betyr dette?
Hver kombinasjon av led lamper som blinker betyr noe spesielt. F eks et visst antall lamper betyr at laderen står i når du prøver å slå på stolen. Eller at noen har glemt å koble inn frikoplingen etter at man har flyttet stolen manuelt. En oversikt over hva disse blinkingene betyr, finner du i din brukermanual.
Jeg skal ut å reise med fly og ta med min elektriske rullestol. Finnes det noen dokumentasjon om at jeg kan ta med rullestolbatterier på fly?
Alle prisforhandlede batterier er godkjente i henhold til IATA og kan taes med på reise med fly. For å få tak i et dokument som bekrefter dette kan du gå til Produkter - elektriske rullestoler. Velg så det produktet du har og velg Support Dokumentasjon. Under Annet vil du finne et dokument om dette. Det står også noe om dette i din brukerveiledning. .
Kan jeg ettermontere lys på min elektriske rullestol?
Ja, det går bra. Kontakt din terapeut eller HMS for hjelp til bestilling. Sunrise Medical nås på telefon 66 96 38 00 for ytterligere informasjon. Det er svært viktig å vite korrekt navn på ditt produkt og oppgi serienummer når tilbehør/deler skal etterbestilles. Disse opplysningene finner du på merkingen på stolen.
Hvor kan jeg finne programvare for Sunrise Medicals el-rullestoler og scootere?
Må jeg lade batteriene på min elektriske rullestol hver dag?
Ja, det kan være lurt å lade batteriene hver kveld, uansett om du har brukt stolen mye eller lite. Det er spesielt viktig å full-lade stolens batterier før du bruker den første gang. Dersom du ikke lader regelmessig vil det etterhvert redusere batterienes evne til å holde på kraften, noe som vil resultere i dårligere ytelse.