Kan jeg som privatperson kjøpe et produkt fra Sunrise Medical AS?
Ja du kan få kjøpe våre produkter, men ikke direkte fra oss! Du som privatperson kan kjøpe mange av våre produkter gjennom Hjelpemiddeldeal.no. Dette er en selvstendig nettbutikk. Dersom du ønsker et produkt som du ikke finner i nettbutikken, kan du sende en epost til hjelpemiddeldeal.no og fortelle hvilket produkt du søker. Dersom dette er vårt produkt, kan vi i de fleste tilfeller hjelpe deg med dette.
Hva koster en rullestol?
Det kommer helt an på hvilke valg du gjør på rullestolen. Hvis du spør som privatkjøper, kan du på Hjelpemiddeldeal.no se noen standard rullestoler med utpris. Dersom du velger annet tilbehør eller ekstra utstyr vil det komme tillegg.
Dersom du er formidler, må du kontakte oss for å få et tilbud på den riktig utstyrte rullestolen du ønsker.
Kan jeg kjøpe til en slektning som bor utenfor Norge?
Vi selger kun til offentlige etater eller institusjoner. Private kan kjøpe produkter via Hjelpemiddeldeal.no. Frakt ut av landet må da gjennomføres privat.
Hvorfor har dere ikke priser på produkter på deres web-side?
Da vi selger til kunder der det som oftest er kontraktsfestede priser, så legges ikke disse ut på nett.
Kan jeg få en brosjyre på papir tilsendt i posten?
Ja. Kontakt oss gjerne på post@sunrisemedical.no så sender vi den aktuelle brosjyren til deg. NB; husk å gi beskjed om at du ønsker en papirutgave!
Hvor skal jeg henvende meg hvis jeg får behov for et hjelpemiddel?
I første omgang må du snakke med din lege/terapeut som behandler deg. De vil fortelle deg hvordan du søker om et hjelpemiddel som du kan få låne av det offentlige. Dersom ditt behov er kortvarig er det som regel kommunen som hjelper deg, men om det er et varig behov (mer enn 2 år) vil det være NAV Hjelpemiddelsentral som vil formidle produktet. Du kan lese mer på NAVs hjemmesider NAV.no.
Hvor finner jeg kontaktinformasjon til en lokal selger?
På vår hjemmeside under "Finn din selger", under Support eller på baksiden på alle våre brosjyrer og kataloger.
Hvor kan jeg få prøve ut en rullestol?
Dersom du ønsker å få utprøving på et nytt produkt, bør du først kontakte din terapeut slik at du får hjelp til å oppgi riktige mål og få lagt inn en bestilling til oss. Dersom det er et produkt som ikke krever helt nøyaktige mål for utprøving, kan du også kontakte vår selger i ditt distrikt for råd og hjelp videre. Du finner kontaktinformasjon under Support/Finn din selger.