Nyheter / Lagring og returer

Lagring og returer

Finn ut hvordan du skal returnere produkter eller deler til oss. I tillegg vil du finne pdf-dokumenter som omhandler lagring/oppbevaring av produkter med og uten batterier/elektronikk. 

Veiledning om oppbevaring og retur av produkter

I disse dokumentene vil du finne veiledning for lagring og retur av hjelpemidler med og uten motor:

Retningslinjer for retur av varer.

Før du returnerer en vare til oss, sørg for at du har lest informasjonen nedenfor. Når du returnerer en vare, følg returprosessen nedenfor og sørg for at du merker om varen er desinfisert eller ikke. Unnlatelse av å gjøre det kan bety at returen din tar lengre tid å behandle eller blir avvist.

Hygienetiltak før produkter returneres til Sunrise Medical:

Alle overflater som kommer i kontakt med brukeren skal behandles med en desinfeksjonsspray. For å gjøre dette må du bruke et egnet desinfeksjonsmiddel.

Det bør være en minimum eksponeringstid på 15 minutter før produktet kan anses som desinfisert. Ta alltid hensyn til produsentens instruksjoner før desinfisering.

Returvarer skal pakkes i original emballasje, så langt dette er mulig. Dersom original emballasje ikke er tilgjengelig skal returen pakkes og merkes forsvarlig i egnet emballasje, for å unngå skader under transport. Alle returer skal inneholde et returskjema med ordrenummer serienummer (hvis produktet har serienummer), samt tydelig beskrevet grunn for retur. Ved retur av rullestoler skal brukermanual og originallader for elektriske produkter alltid følge med returen. Husk nøkler til batterier (gjelder spesielt sykler med hjelpemotor).

 

Garantikrav

Vær oppmerksom på at garantien kun gjelder ihht kontrakt. Garantidetaljene vil bli håndhevet som spesifisert i brukerhåndboken og kontrakten for det aktuelle produktet. Hvis du ønsker å gjøre et garantikrav, vennligst ta kontakt med kundeservice for å opprette en serviceordre. Oppgi serienummeret/ordrenummeret til det aktuelle produktet til vårt kundesenter.

Skade ved levering

Skulle du motta en levering fra Sunrise Medical som er skadet, må du nekte leveringen. Transittskadede varer vil kun bli akseptert hvis vi har blitt varslet innen 24 timer etter levering og du har merket følgeseddelen fra transportøren som "skadet". Delene/produktene må returneres umiddelbart.

Bestillingsfeil/Feil-levering

Dersom du ønsker å returnere en vare fordi du ikke lenger trenger varen, eller hvis vi har sendt ut feil vare eller antall, ber vi deg kontakte Kundeservice for videre informasjon.

 

Dersom du har spørsmål til oss kan du kontakte Kundeservice på telefon 66 96 38 00 eller sende en e-post til: 

post@sunrisemedical.no